Er was een tijd dat je er echt voor ging zitten om iemand te schrijven. Een vel papier, een pen in je hand en volledige aandacht voor je boodschap. Geen backspace, geen afleiding. De ontvanger voelde zich gezien, omdat jij de moeite nam om iets tastbaars te sturen. Een kaart of brief was een klein moment van verbinding.
Hoe anders is dat nu. We sturen elkaar honderden berichten per dag. Nieuwsbrieven, advertenties, pushberichten. Met dalende resultaten als gevolg. De open ratio van jouw bericht daalt, (potentiële) klanten schrijven zich uit en het wordt steeds moeilijker om op te vallen. De digitale wereld heeft communicatie razendsnel gemaakt, maar ook vluchtiger. Daarom kan een persoonlijke aanpak in de vorm van een handgeschreven kaartje vandaag het verschil maken tussen een vergeten klant en een trouwe fan.
- Inhoudsopgave
- Terug naar de kern: aandacht
 - De brievenbus is een vergeten kanaal
 - Waarom het werkt: verrassing, emotie en vertrouwen
 - Voorbeeld 1 – Slapende klanten activeren
 - Voorbeeld 2 – Reviews én omzet boosten
 - De cijfers achter loyaliteit
 - Waar begin je? Moet je de kaartjes echt zelf gaan schrijven?
 - Wat kost het en wat levert het écht op?
 - De menselijke factor in een digitale wereld