Google Ads

Gebruik maken van het Google Ads-platform? Van adverteren in de zoekresultaten, Display of YouTube, we bepalen samen hoe we het gewenste resultaat behalen.

Plan een adviesgesprek
Morris

Behaal je doelen als nooit tevoren met Google Ads

Google Ads biedt veel mogelijkheden om je doelgroep te bereiken en je doelstellingen te behalen. Of je nu meer leads of verkopen wilt genereren of meer naamsbekendheid wilt vergaren, Google Ads is vaak een belangrijk facet in je online marketingstrategie.

Van advertenties in de Google-zoekresultaten tot banners op relevante websites of een YouTube-video. Het is ons doel om de juiste middelen in te zetten en jouw doelen te behalen. Wij adviseren je hier graag over.

Julian

3 voordelen van Google Ads

1 / 3

Je hebt direct meetbaar resultaat. Dus ook wanneer je organisch (nog) niet zo’n hoge posities hebt. De enorme hoeveelheid data die we verzamelen maakt dat we heel gericht aan de knoppen kunnen draaien. We weten snel wat wel en niet werkt en koppelen dat altijd eerlijk terug.

2 / 3

Budgetcontrole: je hebt de mogelijkheid om op voorhand exact aan te geven wat je maximaal wilt uitgeven en wat je qua resultaat verwacht.

3 / 3

Je betaalt alleen voor relevant verkeer. We adverteren alleen op manieren die een bewezen effect voor jou hebben. Door onze jarenlange ervaring en de experimenten die we continu draaien, weet je bij Google Ads vrijwel zeker dat je investering ruimschoots terug wordt verdiend. Als wij van te voren geen vertrouwen hebben in een positieve uitkomst, bedanken we voor de opdracht. We starten alleen wanneer we verwachten het gewenste resultaat te kunnen behalen.

Onderdelen van Google Ads

Hiervoor kun je bij Gonect terecht:

Google Display

Via het Google Display Netwerk bereik je je doelgroep met banners. Je hebt de keuze uit meer dan 2 miljoen websites waarop je kunt adverteren. Door de geavanceerde targeting-opties, bereik je alleen doelgroepen die bij jou passen. Bijvoorbeeld wanneer ze in de afgelopen periode interesse hebben getoond in hetgeen jij aanbiedt.

YouTube Advertising

Beelden zeggen meer dan woorden. Met een video of animatie-advertentie kun je daarom met grote precisie aansturen op een bepaalde emotie en doel. Pak daar de gerichte targetingmogelijkheden van YouTube bij en je geeft je onlinemarketingbudget verstandig uit.

Discovery campagnes

Vertoon jouw visuele verhaal op het moment dat je doelgroep nadenkt over jouw producten of diensten. Met Google Discover adverteer je met visuals  YouTube, in Gmail (onder de tabbladen Promoties en Sociaal) en via Google Discover.

Google Shopping

Online shoppen: we doen het allemaal. Met Google Shopping maak je het je doelgroep nog gemakkelijker om bij jou te shoppen. Deze visuele advertenties staan boven of naast de zoekresultaten en zijn dus een must voor webshops.

We gaan als volgt aan de slag met Google Ads

1. Doelen bepalen
2. Website-advies
3. Tracking installeren
4. Zoekwoordenonderzoek en targeting bepalen
5. Account-inrichting
6. Constante analyse van resultaten en optimalisatie van campagnes
Morris en Willem Koen en Gert Kristy en Yip

Geen kant-en-klaar pakket, want ieder doel is anders.

Met Google Ads kunnen we op vele manieren en op verschillende kanalen adverteren. Daarom gaan we kijken wat je doelen zijn en hoe we deze samen kunnen realiseren.

Advies op maat.

In het website-advies bepalen we hoe we de website zo kunnen inrichten dat een groter percentage contact met je opneemt, een aankoop doet of een andere gewenste actie uitvoert. Daarnaast bepalen we hoe we de website voor Google kunnen optimaliseren. Zo weten we zeker dat er het optimale uit de website haalt.

Meten = Weten.

De conversiemetingen worden ingesteld, waardoor de resultaten van de online activiteiten worden gemeten. Doordat we alles kunnen meten, leren we de potentiële klanten steeds beter kennen. Hierdoor halen we samen meer rendement uit de al lopende campagnes.

Haal het maximale uit je campagnes.

Het doel en je potentiële doelgroep zijn in kaart gebracht, maar hoe bereik je ze? Wij onderzoeken de mogelijkheden middels een uitgebreide analyse waarin we starten met een zoekwoordenonderzoek. In het zoekwoordenonderzoek bepalen we welke zoekwoorden interessant zijn op basis van relevantie, CPC (kosten per klik) en de zoekvolume. Dit zetten we dan in een overzicht neer. Zo brengen we de kansen duidelijk in kaart.

Alle facetten samenvoegen.

Scoren maar! Het account is ingericht en de potentiële doelgroep wordt benaderd door allerlei verschillende zoekwoorden, kanalen en advertenties. We maken optimaal gebruik van het budget en halen er het maximale eruit.

We blijven samen doorontwikkelen.

Natuurlijk vieren we successen, maar daarna leggen we de lat direct hoger. Doordat we altijd blijven analyseren en continu blijven uitbreiden, is er altijd ruimte voor ‘meer’. Rustig aan doen en onderuitzakken bij het behalen van doelstellingen is niets voor ons. Daarom bepalen we samen steeds meer nieuwe doelen!

1. Doelen bepalen

Geen kant-en-klaar pakket, want ieder doel is anders.

Met Google Ads kunnen we op vele manieren en op verschillende kanalen adverteren. Daarom gaan we kijken wat je doelen zijn en hoe we deze samen kunnen realiseren.

Morris en Willem
2. Website-advies

Advies op maat.

In het website-advies bepalen we hoe we de website zo kunnen inrichten dat een groter percentage contact met je opneemt, een aankoop doet of een andere gewenste actie uitvoert. Daarnaast bepalen we hoe we de website voor Google kunnen optimaliseren. Zo weten we zeker dat er het optimale uit de website haalt.

Koen en Gert
3. Tracking installeren

Meten = Weten.

De conversiemetingen worden ingesteld, waardoor de resultaten van de online activiteiten worden gemeten. Doordat we alles kunnen meten, leren we de potentiële klanten steeds beter kennen. Hierdoor halen we samen meer rendement uit de al lopende campagnes.

4. Zoekwoordenonderzoek en targeting bepalen

Haal het maximale uit je campagnes.

Het doel en je potentiële doelgroep zijn in kaart gebracht, maar hoe bereik je ze? Wij onderzoeken de mogelijkheden middels een uitgebreide analyse waarin we starten met een zoekwoordenonderzoek. In het zoekwoordenonderzoek bepalen we welke zoekwoorden interessant zijn op basis van relevantie, CPC (kosten per klik) en de zoekvolume. Dit zetten we dan in een overzicht neer. Zo brengen we de kansen duidelijk in kaart.

Kristy en Yip
5. Account-inrichting

Alle facetten samenvoegen.

Scoren maar! Het account is ingericht en de potentiële doelgroep wordt benaderd door allerlei verschillende zoekwoorden, kanalen en advertenties. We maken optimaal gebruik van het budget en halen er het maximale eruit.

6. Constante analyse van resultaten en optimalisatie van campagnes

We blijven samen doorontwikkelen.

Natuurlijk vieren we successen, maar daarna leggen we de lat direct hoger. Doordat we altijd blijven analyseren en continu blijven uitbreiden, is er altijd ruimte voor ‘meer’. Rustig aan doen en onderuitzakken bij het behalen van doelstellingen is niets voor ons. Daarom bepalen we samen steeds meer nieuwe doelen!

Zij werken al met Google Ads

Ontmoet onze Google Ads specialisten

Koen van Ruth - Online Advertising Specialist
Koen van Ruth Online Advertising Specialist
Morris
Morris Narinx Online Advertising Specialist
Julian Hendriks Online Advertising Specialist
Bart Rietjens - Online marketing adviseur
Bart Rietjens Online Marketing Adviseur
Lisa Marinus Online Advertising Specialist

Gerelateerde cases

Een duurzame balans tussen succesvolle campagnes en capaciteit

Lees verder

Van een outbound naar een inbound strategie

Lees verder
Tools en certificaten

Dit zetten wij in om jouw
doel te bereiken

Facebook partner
Microsoft Ads partner
Google partner
Amazon Advertising
Channable partner
Facebook partner
Microsoft Ads partner
Google partner
Amazon Advertising
Channable partner

Heb jij interesse in Google Ads?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal, online ambities en vraagstukken.

Zullen we een keertje kennismaken? Bij ons ben je altijd welkom: met stropdas of op klompen.

Ovaal wit Kristy & Julian

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief