Microsoft Ads

Microsoft Ads wordt vaak vergeten en onderschat. Er valt namelijk veel te behalen met Microsoft Ads. Wil je weten hoe? Wij adviseren je graag.

Plan een adviesgesprek
Bart Rietjens - Online marketing adviseur

Behaal extra resultaat door Microsoft Ads-campagnes.

Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) wordt door de meeste mensen onderschat. Google is immers de nummer 1-zoekmachine van Nederland, dus waarom geld uitgeven aan adverteren via Microsoft?

Nou: de klikkosten zijn lager, doordat er minder concurrentie is. Je kunt dus voor minder geld bezoekers naar je website krijgen. Tevens zijn gebruikers van de zoekmachines van o.a. Bing en Yahoo- niet te bereiken via Google Ads. Dat maakt Microsoft Ads een mooie aanvulling op je advertentiestrategie.

3 voordelen van Microsoft Ads

1 / 3

Door de lagere concurrentie zijn de klikkosten goedkoper. Bovendien is de kans groot dat jouw concurrent niet adverteert via Microsoft Ads. Je hebt dus een concurrentievoordeel!

2 / 3

De Microsoft-zoekmachine-gebruikers zijn veelal wat ouder (40+). Dit is dus interessant als dat jouw doelgroep is.

3 / 3

Microsoft Ads biedt advertentiemogelijkheden die Google Ads niet heeft. Denk bijvoorbeeld aan het adverteren op LinkedIn.

De advertentie mogelijkheden van Microsoft Ads:

  • Tekstadvertenties
  • Shopping
  • Display
  • App-installs
  • LinkedIn profile targeting

Zo gaan we aan de slag met Microsoft Ads

1. Doelen bepalen
2. Website-advies
3. Tracking installeren
4. Zoekwoordenonderzoek en targeting bepalen
5. Account-inrichting

Geen kant-en-klaar pakket, want ieder doel is anders.

Met Microsoft Ads kan er op verschillende manieren geadverteerd worden. Daarom gaan we kijken wat je doelen zijn en hoe we deze samen kunnen realiseren.

Advies op maat.

In het website-advies bepalen we hoe we de website zo kunnen inrichten dat een groter percentage contact met je opneemt, een aankoop doet of een andere gewenste actie uitvoert. Daarnaast bepalen we hoe we de website voor Microsoft kunnen optimaliseren. Zo weten we zeker dat er het optimale uit de website haalt.

Meten = Weten.

De conversiemetingen worden ingesteld, waardoor de resultaten van de online activiteiten worden gemeten. Doordat we alles kunnen meten, leren we de potentiële klanten steeds beter kennen. Hierdoor halen we samen meer rendement uit de al lopende campagnes.

Haal het maximale uit je campagnes.

Het doel en je potentiële doelgroep zijn in kaart gebracht, maar hoe bereik je ze? Wij onderzoeken de mogelijkheden middels een uitgebreide analyse waarin we starten met een zoekwoordenonderzoek. In het zoekwoordenonderzoek bepalen we welke zoekwoorden interessant zijn op basis van relevantie, CPC (kosten per klik) en de zoekvolume. Dit zetten we dan in een overzicht neer. Zo brengen we de kansen duidelijk in kaart.

Alle facetten samenvoegen.

Scoren maar! Het account is ingericht en de potentiële doelgroep wordt benaderd door allerlei verschillende zoekwoorden, kanalen en advertenties. We maken optimaal gebruik van het budget en halen er het maximale eruit. Doordat we altijd blijven analyseren en continu blijven uitbreiden, is er altijd ruimte voor ‘meer’. Rustig aan doen en onderuitzakken bij het behalen van doelstellingen is niets voor ons. Daarom bepalen we samen steeds meer nieuwe doelen!

1. Doelen bepalen

Geen kant-en-klaar pakket, want ieder doel is anders.

Met Microsoft Ads kan er op verschillende manieren geadverteerd worden. Daarom gaan we kijken wat je doelen zijn en hoe we deze samen kunnen realiseren.

2. Website-advies

Advies op maat.

In het website-advies bepalen we hoe we de website zo kunnen inrichten dat een groter percentage contact met je opneemt, een aankoop doet of een andere gewenste actie uitvoert. Daarnaast bepalen we hoe we de website voor Microsoft kunnen optimaliseren. Zo weten we zeker dat er het optimale uit de website haalt.

3. Tracking installeren

Meten = Weten.

De conversiemetingen worden ingesteld, waardoor de resultaten van de online activiteiten worden gemeten. Doordat we alles kunnen meten, leren we de potentiële klanten steeds beter kennen. Hierdoor halen we samen meer rendement uit de al lopende campagnes.

4. Zoekwoordenonderzoek en targeting bepalen

Haal het maximale uit je campagnes.

Het doel en je potentiële doelgroep zijn in kaart gebracht, maar hoe bereik je ze? Wij onderzoeken de mogelijkheden middels een uitgebreide analyse waarin we starten met een zoekwoordenonderzoek. In het zoekwoordenonderzoek bepalen we welke zoekwoorden interessant zijn op basis van relevantie, CPC (kosten per klik) en de zoekvolume. Dit zetten we dan in een overzicht neer. Zo brengen we de kansen duidelijk in kaart.

5. Account-inrichting

Alle facetten samenvoegen.

Scoren maar! Het account is ingericht en de potentiële doelgroep wordt benaderd door allerlei verschillende zoekwoorden, kanalen en advertenties. We maken optimaal gebruik van het budget en halen er het maximale eruit. Doordat we altijd blijven analyseren en continu blijven uitbreiden, is er altijd ruimte voor ‘meer’. Rustig aan doen en onderuitzakken bij het behalen van doelstellingen is niets voor ons. Daarom bepalen we samen steeds meer nieuwe doelen!

Zij werken al met Microsoft Ads

Ontmoet onze Microsoft Ads specialisten

Lisa Marinus - Online Advertising Specialist
Lisa Marinus Online Advertising Specialist
Dave van Otterdijk - Junior Online Advertising Specialis/t
Dave van Otterdijk Online Advertising Specialist
Bart Rietjens - Online marketing adviseur
Bart Rietjens Online Marketing Adviseur
Carmen Joosten - Online Advertising Specialist
Carmen Joosten Online Advertising Specialist
Koen van Ruth - Online Advertising Specialist
Koen van Ruth Online Advertising Specialist

Gerelateerde cases

Een duurzame balans tussen succesvolle campagnes en capaciteit

Lees verder

Van een outbound naar een inbound strategie

Lees verder
Tools en certificaten

Dit zetten wij in om jouw
doel te bereiken

Microsoft Clarity
ClickCease
Channable partner
Microsoft Ads partner
Microsoft Clarity
ClickCease
Channable partner
Microsoft Ads partner

Heb jij interesse in Microsoft Ads?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal, online ambities en vraagstukken.

Zullen we een keertje kennismaken? Bij ons ben je altijd welkom: met stropdas of op klompen.

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief