Instagram advertising

Jouw bedrijf, product of dienst écht op de kaart zetten? Met Instagram advertising bereik je de juiste doelgroep.

Plan een adviesgesprek
Lisa Marinus - Online Advertising Specialist

Werken aan jouw online visitekaartje

Je merkbekendheid vergroten, meer verkopen genereren of werken aan een community? Dan is Instagram hét platform om te adverteren. Pak de aandacht van jouw doelgroep met opvallende foto’s en video’s!

Kylie - Sfeerfoto

3 voordelen van Instagram advertising

1 / 3

Instagram is een sociaal platform dat jaar na jaar zijn relevantie bewijst door de blijvende groei. Inmiddels heeft Instagram wereldwijd ruim 500 miljoen actieve dagelijkse gebruikers. En op basis van de groei de afgelopen jaren, zal dit alleen maar blijven stijgen. Instagram is dus de plek waar een community kunt opbouwen voor jouw bedrijf.

2 / 3

Instagram is altijd al populair geweest voor jongeren en jongvolwassenen, maar de laatste jaren zien we ook dat steeds meer oudere doelgroepen gebruik maken van het platform. Bijna 70% van de gebruikers is onder de 35 jaar. Dat betekent dus dat nog ruim 30% buiten de doelgroepen jongeren en jongvolwassenen vallen. Welke doelgroep je dus ook wil bereiken voor jouw bedrijf, via Instagram adverteren kan het!

3 / 3

Uit een onderzoek van Meta bleek dat maar liefst 83% van de ondervraagden Instagram ook gebruikt om nieuwe producten en diensten te ontdekken. Uit een andere enquête van Meta is gebleken dat 50% de website van een bedrijf bezoekt om meer te weten te komen over producten of diensten, die ze bijvoorbeeld in hun Instagram posts of story’s gezien hebben. Dit maakt Instagram adverteren een ideaal middel om je merkbekendheid te vergroten.