Conversie optimalisatie

Ben jij klaar voor een website die converteert? Door middel van een goede conversie optimalisatie zorgen wij voor meer rendement.

Plan een adviesgesprek
Mark Dreverman - SEO-specialist

Verhoog het aantal conversies

Wil jij meer rendement uit je website halen? Dat vinden wij een uitstekend idee! Met conversie optimalisatie (ook wel CRO) verhoog je het aantal conversies op je website met hetzelfde verkeer. Je benut de bezoekers die je binnenhaalt dus optimaal. Dat maakt CRO een essentieel onderdeel van een succesvolle onlinemarketingstrategie.

3 voordelen van CRO

1 / 3

Kleine aanpassingen hebben vaak al een groot resultaat. Het is dus een relatief goedkope manier om een flinke stijging aan conversies te genereren.

2 / 3

Een gebruiksvriendelijke website is niet alleen goed voor het verhogen van conversies, maar uiteindelijk ook voor een betere positie in Google.

3 / 3

Door te investeren in conversie optimalisatie zal ook betaald verkeer meer opleveren. Het mes snijdt dus aan meerdere kanten!

Conversie optimalisatie bij Gonect

Voor het optimaliseren van conversies ligt er geen kant-en-klaar plan. Wij kijken heel specifiek naar wat werkt voor jouw bedrijf, branche en doelgroep. Met een kritische blik en écht eerlijk advies weet je zeker dat het aantal conversies op jouw website zullen stijgen. Da’s nou écht Gonect.

We gaan als volgt aan de slag met CRO

1. Inventarisatiesessie
2. Nulmeting maken
3. Metingen instellen
4. Website-advies
5. Maandelijks optimaliseren en evalueren

Één kopje koffie is het halve werk.

In een afspraak met jou gaan we inventariseren wat de huidige probleemstelling is en wat je graag wil bereiken met CRO. Samen bespreken we de doelgroep, de doelstellingen etc. en op basis hiervan wordt een concrete CRO-doelstelling vastgesteld.

Meten = weten.

Met behulp van kwantitatieve data (Google Analytics) maken we een nulmeting. Met de nulmeting brengen we de huidige prestaties van de website in kaart. Denk hierbij aan (micro-)conversies, bezoekers en conversiepercentages. Ook wordt de eerder bepaalde CRO-doelstelling in de nulmeting opgenomen.

Welke data hebben we allemaal nodig?

Na de nulmeting maken we inzichtelijk welke data verzameld moet worden om tot de juiste inzichten te komen. Hiervoor kunnen verschillende tools ingezet worden, voorbeelden hiervan zijn:

  • Website recordings;
  • Heatmapping;
  • Het stellen van vragen voor gebruikersfeedback;
  • User tests
  • Etc.

Ook controleren we de huidige metingen om er zeker van te zijn dat alles goed gemeten wordt.

Geen kant-en-klaar advies, maar passend bij je website!

Als volgt maken we een CRO website-advies dat de quick-wins op het gebied van gebruiksvriendelijkheid aanpakt. Dit website-advies is gebaseerd op (de al beschikbare data) onze CRO kennis en ervaring met andere (vergelijkbare) websites en de websites van concurrenten.

We blijven continu ontwikkelen en staan nooit stil.

Op basis van data-analyse verzamelen we relevante inzichten. Deze worden doorvertaald naar concrete hypotheses. De hypotheses worden geprioriteerd op basis van verschillende factoren, zoals de mate van impact en het gemak van implementatie. De door ons aangedragen CRO-optimalisaties worden stapsgewijs door de webbouwer (of in sommige gevallen Gonect) doorgevoerd en vervolgens door Gonect weer geëvalueerd.

Het optimaliseren en evalueren blijft een doorlopend proces waarmee we continu werken aan het maximaliseren van het rendement van de website.

1. Inventarisatiesessie

Één kopje koffie is het halve werk.

In een afspraak met jou gaan we inventariseren wat de huidige probleemstelling is en wat je graag wil bereiken met CRO. Samen bespreken we de doelgroep, de doelstellingen etc. en op basis hiervan wordt een concrete CRO-doelstelling vastgesteld.

2. Nulmeting maken

Meten = weten.

Met behulp van kwantitatieve data (Google Analytics) maken we een nulmeting. Met de nulmeting brengen we de huidige prestaties van de website in kaart. Denk hierbij aan (micro-)conversies, bezoekers en conversiepercentages. Ook wordt de eerder bepaalde CRO-doelstelling in de nulmeting opgenomen.

3. Metingen instellen

Welke data hebben we allemaal nodig?

Na de nulmeting maken we inzichtelijk welke data verzameld moet worden om tot de juiste inzichten te komen. Hiervoor kunnen verschillende tools ingezet worden, voorbeelden hiervan zijn:

  • Website recordings;
  • Heatmapping;
  • Het stellen van vragen voor gebruikersfeedback;
  • User tests
  • Etc.

Ook controleren we de huidige metingen om er zeker van te zijn dat alles goed gemeten wordt.

4. Website-advies

Geen kant-en-klaar advies, maar passend bij je website!

Als volgt maken we een CRO website-advies dat de quick-wins op het gebied van gebruiksvriendelijkheid aanpakt. Dit website-advies is gebaseerd op (de al beschikbare data) onze CRO kennis en ervaring met andere (vergelijkbare) websites en de websites van concurrenten.

5. Maandelijks optimaliseren en evalueren

We blijven continu ontwikkelen en staan nooit stil.

Op basis van data-analyse verzamelen we relevante inzichten. Deze worden doorvertaald naar concrete hypotheses. De hypotheses worden geprioriteerd op basis van verschillende factoren, zoals de mate van impact en het gemak van implementatie. De door ons aangedragen CRO-optimalisaties worden stapsgewijs door de webbouwer (of in sommige gevallen Gonect) doorgevoerd en vervolgens door Gonect weer geëvalueerd.

Het optimaliseren en evalueren blijft een doorlopend proces waarmee we continu werken aan het maximaliseren van het rendement van de website.

Zij werken al met conversie optimalisatie

Ontmoet onze conversie optimalisatie specialisten

Gert Meeuws - Online Marketing Adviseur
Gert Meeuws Online Marketing Adviseur
Bart Rietjens - Online marketing adviseur
Bart Rietjens Online Marketing Adviseur

Gerelateerde cases

Van hobbyproject tot internationaal online succes

Lees verder
Tools en certificaten

Dit zetten wij in om jouw
doel te bereiken

Microsoft Clarity
Google Optimize
Hotjar
Microsoft Clarity
Google Optimize
Hotjar

Heb jij interesse in CRO?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal, online ambities en vraagstukken.

Zullen we een keertje kennismaken? Bij ons ben je altijd welkom: met stropdas of op klompen.

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief