Contentoptimalisatie

Beter vindbaar zijn voor je potentiële klanten? Door middel van goede content optimaliseer je de vindbaarheid in de zoekmachines.

Plan een adviesgesprek

Content is meer dan alleen tekst

Om hoger te ranken in de zoekmachines is het belangrijk dat je content produceert die waardevol is voor zowel je klant als Google. Dit betekent dat je teksten publiceert waar de websitebezoeker echt iets aan heeft, maar dat je tegelijkertijd rekening houdt met het algoritme van Google.

Wat is goede content?

Ondernemers hebben over het algemeen erg veel kennis over hun bedrijf, service of product. Deze kennis proberen ze met passie en enthousiasme op een landingspagina over te brengen op de potentiële klant. Ondanks het enthousiasme, ranken deze pagina’s vaak niet in de zoekmachines. Google en andere search engines hebben namelijk hele specifieke verwachtingen wanneer het gaat om de structuur en inhoud van een pagina. Daarom gaat Gonect op een gestructureerde manier te werk wanneer het gaat om SEO-content.

Willem

Belangrijke factoren?

Een van de belangrijkste factoren waar we naar kijken is de “user-intent”. Wat wil de zoeker bereiken wanneer hij een zoekwoord intypt in Google? En bevredigt onze pagina deze intentie?

Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat een zoeker het volgende intypt in Google:  “Wat zijn de voordelen van een marketing bureau”. De zoeker is in dit geval opzoek naar meer informatie over de voordelen van een marketing bureau. Het heeft dan geen zin om een dienstenpagina voor dit zoekwoord te optimaliseren aangezien er geen commerciële intentie achter het zoekwoord zit. Daartegenover, wanneer de zoeker “SEO uitbesteden” intypt in Google, kun je concluderen dat er een commerciële intentie is en moet je vaak een dienstenpagina optimaliseren voor dit zoekwoord.

Zodra we de user-intent scherp in kaart hebben, is het tijd om de pagina verder te optimaliseren voor het focuszoekwoord. Dit betekent dat we de belangrijke elementen op de pagina optimaliseren voor een specifiek zoekwoord. Denk hierbij aan elementen als de URL, de meta titel, de H1, H2’s etc. Daarnaast maken we gebruik van ondersteunende zoekwoorden, zoekwoord variaties, schema data en interne links.

Wanneer de content helemaal geoptimaliseerd is, hebben we één van de drie onderdelen van SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, ’afgerond’. Of deze content-optimalisaties genoeg zijn om in de zoekmachines te ranken hangt af van je site en de competitie. In specifieke gevallen waar er vrijwel geen competitie bestaat, bereik je al snel de top van Google dankzij de content-optimalisatie. In veel gevallen zijn de andere pilaren van SEO ook nodig om goede resultaten te bereiken.

 

Beeldmerk Gonect

Zij werken al met Contentoptimalisatie

Ontmoet onze Content-optimalisatie-specialisten

Yip Wessels SEO-specialist
Willem
Willem van der Zanden SEO-specialist
Mark Dreverman - SEO-specialist
Mark Dreverman SEO-specialist
Joël van Neerven SEO-specialist
Carmen Klijsen SEO-specialist
Eddie van Leuven SEO-specialist

Gerelateerde cases

Van hobbyproject tot internationaal online succes

Lees verder

Van een outbound naar een inbound strategie

Lees verder
Tools en certificaten

Dit zetten wij in om jouw
doel te bereiken

Facebook partner
Microsoft Ads partner
Google partner
Amazon Advertising
ActiveCampaign
Leadinfo
Channable partner
Producthero
Cookiebot cartificaat

Heb jij interesse in Content- optimalisatie?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal, online ambities en vraagstukken.

Zullen we een keertje kennismaken? Bij ons ben je altijd welkom: met stropdas of op klompen.

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief