Case: Lavans

Een duurzame samenwerking waarbij continue groei en resultaat centraal staan.

Plan een adviesgesprek

Van een outbound naar een inbound strategie

Lavans is een familiebedrijf gespecialiseerd in bedrijfskleding, matten, wissers en sanitaire hygiëne. In 2016 besloten ze om de focus van outbound naar inbound leadgeneratie te verleggen. Ze beseften de meerwaarde van een sterke inbound-strategie, maar een duidelijke aanpak ontbrak nog. Daarom besloten ze de hulp van een externe partij in te schakelen. En zo kwam Lavans bij ons terecht.

Lavans gaf ons een duidelijke opdracht: creëer een effectieve onlinemarketingstrategie die ons helpt om online beter zichtbaar te worden met meer (inbound) leads als gevolg.

Die uitdaging grepen we met beide handen aan.

Werkwijze

Zodra de nieuwe website live stond en de socialmediakanalen zich bewezen hadden, gingen we ook met andere marketingkanalen aan de slag.

We zijn gestart met het verbeteren van de online vindbaarheid van de website. Eerst alleen via Google Ads, vervolgens ook met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Daarnaast adviseerden we Lavans over hun socialmedia- en e-mailstrategie.

foto lavans pand

“In eerste instantie zochten we vooral een uitvoerende onlinemarketingpartner, maar al snel voorzag Gonect ons ook van strategisch advies. Juist dát is voor ons heel waardevol en daarom één van de redenen dat we nog steeds graag samenwerken met Gonect.”

– Lavans

Wij ondersteunen Lavans met:

SEO
  • Verhogen van organische vindbaarheid
  • Verbeteren van website-autoriteit
  • Contentcreatie- en optimalisatie
E-mailmarketing
  • Nieuwsbrieven
  • Opzetten van marketing automation ter ondersteuning van de klantreis
Online Advertising
  • Adverteren om nieuwe leads te genereren
Social media marketing
  • Advies over de inzet en strategie
  • Advertenties, met name gericht op arbeidscommunicatie

Het online succes van Lavans

Met onze hulp verlegde Lavans haar focus van outbound naar inbound leadgeneratie. Het werk zit er nog lang niet op, maar we hebben al een aantal belangrijke successen behaald:

In de afgelopen twee jaar SEO-beheer zien we 132% groei in het organische verkeer, zijn de kosten per lead gedaald met 13% en is het rendement van de online campagnes in 2020 met 204% gestegen ten opzichte van het jaar ervoor.

De laatste jaren lag de focus op de optimalisatie van de kwaliteit van de leads. Dat resulteerde in 50% meer uitgebrachte offertes uit online leads en uiteindelijk een stijging van 75% in het aantal nieuwe contracten via online.

We zijn tevreden met het resultaat, maar het kan altijd beter. En Lavans deelt deze groeiambitie. Samen stellen we steeds hogere doelen en streven we naar de meest effectieve onlinemarketingstrategie.

Dat maakt onze samenwerking zo succesvol.

+204% rendement van online campagnes

+132% organische groei

+75% in aantal nieuwe contracten

Wil jij ook groeien in online marketing?

Wij brengen je online marketing naar een hoger niveau en zorgen ervoor dat jij jouw concurrentie voor blijft!

Ben jij op zoek naar een partner die met je meedenkt en je op alle fronten ondersteunt? Neem dan contact op voor een virtuele kop koffie.

 

Ovaal wit Kristy & Julian

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief

Andere cases

Van hobbyproject tot internationaal online succes

Lees verder

Een duurzame balans tussen succesvolle campagnes en capaciteit

Lees verder