Marketplaces

Wil jij alle kansen benutten om jouw product(en) te verkopen? Dan mag een plek in de marketplaces zeker niet ontbreken.

Plan een adviesgesprek
Dave van Otterdijk - Junior Online Advertising Specialis/t

Denk breder en verkoop breder

Marketplaces als Amazon, Coolblue, Bol en Marktplaats zijn voor steeds meer consumenten de plek om hun online aankopen te doen. Als productverkoper kun je hiervan profiteren door je producten hier aan te bieden en te adverteren.

Het bereik van deze websites is écht gigantisch en daar staan wij niet van te kijken. Ze hebben een breed assortiment, goede klantenservice, een geoptimaliseerd webshop en veel vertrouwen van de consument.

Beeldmerk Gonect

3 voordelen van Marketplaces

1 / 3

Je producten of merk worden zichtbaar bij het grote publiek. Hoe groot jouw webshop ook is, de kans is klein dat er meer verkeer op binnenkomt dan op een Blokker of Bol.com. Zie de dominantie van dat soort marktplaatsen als een kans om jouw producten of merk direct in de spotlight te zetten!

2 / 3

Bij marketplaces draait alles om conversies. Er zitten grote teams achter deze bedrijven om het aantal klanten dat converteert zo hoog mogelijk te krijgen. Daar kun jij gebruik van maken.

3 / 3

Adverteren op marketplaces kun je gemakkelijk op-en afschalen. Zo houd je je uitgaven flexibel en kun je goed meebewegen met de markt.

Marketplaces bij Gonect

Wil jij jouw producten aanbieden via marketplaces om het aantal verkopen te verhogen? Of gebruik je de marketplaces juist om op een laagdrempelige manier een nieuw product in de markt te zetten? Hoe dan ook: wij zijn benieuwd naar wat jouw doel is en staan te springen om dit doel samen te bereiken. Da’s nou écht Gonect.

Starten met marketplaces via Gonect gaat als volgt

1. Doel en strategie samenstellen
2. Productfeed(s) aanmaken
3. Starten met adverteren en verkopen
4. Strategie optimaliseren en verbeteren

Bepaal je doel en strategie.

Wat wil je bereiken? Wie is je doelgroep? Welke kanalen gaan we gebruiken? Dit zijn een paar vragen uit een reeks van belangrijke onderdelen om je doel duidelijk in kaart te brengen. Waarna we als volgt een strategie gaan samenstellen, zodat de doelen ook daadwerkelijk behaald kunnen worden. Denk hierbij ook aan het uitzoeken van passende marketplaces als Amazon, Bol.com, Marktplaats en Blokker.

Productfeed(s) aanmaken, importeren en/of optimaliseren.

Nu de doelstelling(en) en de strategie zijn geformuleerd is het van belang dat er productfeeds (lijst met producten en kenmerken) gemaakt worden. Waarna we het in een duidelijk overzicht neer zetten, zodat we de kansen duidelijk in kaart brengen en waar nodig kunnen optimaliseren.

Starten met adverteren op marketplaces.

Als alle bovenstaande stappen zijn doorlopen, kunnen we eindelijk starten met het adverteren en verkopen van de producten/diensten op de desbetreffende marketplaces.

Constant verbeteren van je vindbaarheid en advertentiestrategie.

De basis van succes is het blijven verbeteren van de vindbaarheid en advertentiestrategie. Bij marketplaces draait het om vindbaarheid, structuur en bijsturing. Het doel is om een hoog rendement te behalen terwijl we binnen het budget blijven.

1. Doel en strategie samenstellen

Bepaal je doel en strategie.

Wat wil je bereiken? Wie is je doelgroep? Welke kanalen gaan we gebruiken? Dit zijn een paar vragen uit een reeks van belangrijke onderdelen om je doel duidelijk in kaart te brengen. Waarna we als volgt een strategie gaan samenstellen, zodat de doelen ook daadwerkelijk behaald kunnen worden. Denk hierbij ook aan het uitzoeken van passende marketplaces als Amazon, Bol.com, Marktplaats en Blokker.

2. Productfeed(s) aanmaken

Productfeed(s) aanmaken, importeren en/of optimaliseren.

Nu de doelstelling(en) en de strategie zijn geformuleerd is het van belang dat er productfeeds (lijst met producten en kenmerken) gemaakt worden. Waarna we het in een duidelijk overzicht neer zetten, zodat we de kansen duidelijk in kaart brengen en waar nodig kunnen optimaliseren.

3. Starten met adverteren en verkopen

Starten met adverteren op marketplaces.

Als alle bovenstaande stappen zijn doorlopen, kunnen we eindelijk starten met het adverteren en verkopen van de producten/diensten op de desbetreffende marketplaces.

4. Strategie optimaliseren en verbeteren

Constant verbeteren van je vindbaarheid en advertentiestrategie.

De basis van succes is het blijven verbeteren van de vindbaarheid en advertentiestrategie. Bij marketplaces draait het om vindbaarheid, structuur en bijsturing. Het doel is om een hoog rendement te behalen terwijl we binnen het budget blijven.

Een greep uit onze klanten

Ontmoet onze Marketplaces specialisten

Joël van Neerven SEO-specialist
Shauna van Gaalen - Social Media Marketeer
Shauna van Gaalen Social Media Marketeer
Lisa Marinus - Online Advertising Specialist
Lisa Marinus Online Advertising Specialist
Dave van Otterdijk - Junior Online Advertising Specialis/t
Dave van Otterdijk Online Advertising Specialist
Carmen Joosten - Online Advertising Specialist
Carmen Joosten Online Advertising Specialist

Wij zijn écht specialist in deze martplaces:

Amazon advertising

Amazon is een prachtige manier om meer verkopen te generen met je online business. Het platform is internationaal een absolute supermacht en veel verkopers halen dan ook een belangrijk deel van hun omzet via dit platform binnen. Wil jij dat ook? Wij helpen je.

Bol.com advertising

‘Bol.com, de winkel van ons allemaal’: alles wat je maar kunt bedenken, kun je kopen op Bol.com. Het platform is daarom uitermate geschikt voor vele aanbieders met uiteenlopende producten. Daarbij heeft Bol.com dagelijks tienduizenden klanten die gebruik maken van het platform. Wil jij deze klanten ook bereiken? Wij denken graag met je mee.

Marktplaats advertising

Als je denkt dat Marktplaats alleen geschikt is voor het verkopen van tweedehands producten, dan heb je het helemaal mis. Ook op Marktplaats worden nieuwe producten aangeboden door bedrijven. Dit is niet gek als je nagaat dat Marktplaats wekelijks honderdduizenden bezoekers aantrekt. Wil je ook gebruik maken van deze slimme manier om kopers te genereren? Wij kijken graag met je mee.

Blokker advertising

Blokker is al jaar en dag een van de bekendste Nederlandse (online)winkels. Doordat Blokker zich steeds meer specialiseert op het digitale platform is Blokker een uitstekende kandidaat om mee te nemen bij de verkoopplannen van je bedrijf. Wil je weten hoe je dit het beste in kunt vullen? Wij helpen je dit graag realiseren.

Gerelateerde cases

Van een outbound naar een inbound strategie

Lees verder

Een duurzame balans tussen succesvolle campagnes en capaciteit

Lees verder
Tools en certificaten

Dit zetten wij in om jouw
doel te bereiken

Amazon Advertising
CoolBlue
Marktplaats
Bol.com
Channable partner
Amazon Advertising
CoolBlue
Marktplaats
Bol.com
Channable partner

Heb jij interesse in Marketplaces?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal, online ambities en vraagstukken.

Zullen we een keertje kennismaken? Bij ons ben je altijd welkom: met stropdas of op klompen.

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief