Pinterest voor bedrijven; wat is het en hoe werkt het?

Pinterest voor Bedrijven - tips

Veel mensen hebben ooit wel eens van Pinterest gehoord, maar hebben er nog nooit iets mee gedaan. Wat als ik je vertel dat Pinterest je veel te bieden heeft? Zoals extra vindbaarheid, meer traffic naar je website en stimulatie van je verkopen? Dan klinkt het al een stuk interessanter, toch?

De meeste bedrijven maken gebruik van kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Dit komt omdat het bekende kanalen zijn, maar Pinterest wint snel aan populariteit. Mensen zien de voordelen van dit sociale netwerk niet meteen in en daar wil ik verandering in gaan brengen. Laten we daarom bij het begin beginnen!

In deze blog:

    1. Wat is Pinterest?
    2. Wat zijn de cijfers van Pinterest?
    3. De termen van Pinterest
    4. Waarom Pinterest inzetten voor jouw bedrijf?
    5. Het maken van een zakelijk Pinterest profiel
    6. Aan de slag met Pinterest voor bedrijven
    7. Het gemak van de Pinterest zoekfunctie
    8. Handige tips en tools voor bedrijven
    9. Bonus: Extra tips

 

Wat is Pinterest?

Pinterest is een visueel sociaal netwerk én een online zoekmachine. Je kunt er content op plaatsen, maar ook op zoek gaan naar specifieke content. Je kunt het zien als een online prikbord voor jezelf of voor je bedrijf. Net zoals bij Instagram, draait het allemaal om beeldmateriaal. Je kunt dan ook geen content posten zonder er een visual aan toe te voegen. Dit kan zowel in de vorm van een afbeelding of een video.

 

De naam Pinterest verklapt het eigenlijk al. Je kunt dingen ‘’pinnen’’ waar je interesse in hebt. Het hele concept draait dus om het vinden of plaatsen van beeldmateriaal. Pinterest wordt voornamelijk gebruikt als inspiratiebron. Dat is dan ook niet gek met al die afbeeldingen en video’s. Echter kun je er nog veel meer mee doen. Zo gebruiken mensen het onder meer om:

      • Moodboard en collages te maken.
      • Informatie en visuals die ze online vinden op te slaan en te categoriseren.
      • Hun bedrijf te promoten.
      • Producten en diensten te presenteren.
      • Kennis te delen.

 

De cijfers van Pinterest

Uit het nationale social media onderzoek 2019 van Newcom staat Pinterest op plek 6 van de meest gebruikte platformen. Pinterest behoort daarmee niet tot ‘’The Big Five’, maar er zijn zo’n 3,5 miljoen Nederlanders die gebruik maken van Pinterest. Als je dit vergelijkt met LinkedIn (4,6 mln) of Facebook (10,1 mln), dan heeft Pinterest nog wat stappen te zetten.

We zien dat het dagelijks gebruik van Pinterest blijft groeien. Waar Pinterest in 2018 nog 587.000 dagelijkse gebruikers had, zijn het er in 2019 734.000. Een stijging van 25% van mensen die stuk voor stuk op zoek zijn naar informatie en inspiratie.

 

 

Cijfers gebruikers Pinterest 2018 - 2019

 

Het is natuurlijk goed om te weten hoeveel mensen gebruik maken van Pinterest, maar wie zijn dat dan? De Pinterest statistieken tonen aan dat ongeveer 70% van de Pinterest-gebruikers vrouwelijk is. Daarmee krijgt het platform een duidelijke verdeling als het gaat om gender.

 

Pinterest gebruikers demografie

De meerderheid van de gebruikers van Pinterest is tussen de 30 en 49 jaar oud, maar wordt op de voet gevolgd door de leeftijdsgroep van 18 tot 29 jaar. Het platform is daardoor populair onder de zogenaamde milennials.

 

Dus, is jouw doelgroep aanwezig op dit platform? Lees dan vooral door!

 

De termen van Pinterest

In deze blog krijg je verschillende Pinterest termen om je oren geslingerd, dus om verwarring te voorkomen ga ik enkele termen toelichten:

      • Pin: Dit is een afbeelding of video die jij of iemand anders deelt op Pinterest en aan een bord toevoegt. Je moet Pinterest als één groot prikbord zien waarop je meerdere visuals kunt prikken. Je kunt afbeeldingen en video’s rechtstreeks vanaf je desktop of mobiel op je Pinterest profiel uploaden.
      • Repin: Dit is het plaatsen van een andermans pin op je eigen bord. Je kunt het een beetje vergelijken met ’delen’ op Facebook of het retweeten op Twitter.
      • Bord: Dit is de verzamelplek van al je pins. Dit kan ingedeeld worden in zelf gekozen thema’s en je bepaalt zelf hoeveel borden je maakt. Je hebt ook enkele uitgelichte borden. Dit zijn de ‘eyecatchers’ van je Pinterest-profiel. Daarom staan ze ook bovenaan.

 

Om je alvast een beeld te geven, zie je hieronder een screenshot van ons Pinterest-profiel. Daarin zie je heel goed dat er meerdere borden zijn aangemaakt. Klik je op een van deze borden? Dan krijg je de bijbehorende pins (een afbeelding of video die je deelt op Pinterest) te zien.

Voorbeeld Pinterest Bord

 

 

Waarom Pinterest inzetten voor jouw bedrijf?

Mensen komen op Pinterest om ideeën te ontdekken, te bewaren en te proberen. Daar wil jij met je bedrijf natuurlijk tussen staan. Aan jouw pins kunnen mensen zien wat je merk inhoudt en waarom je product of dienst belangrijk voor ze kan zijn.

 

Nu hoor ik je denken: ‘’Dat kan op Instagram toch ook?’’ Dat klopt, maar wat Pinterest onderscheidt is dat je bij elke pin een link naar je website kunt opnemen. Daardoor is Pinterest geweldig voor het generen van verkeer naar je website, je blogpagina of je webwinkel. Door links aan je pin toe te voegen, kan een Pinterest-gebruiker heel gemakkelijk meer te weten komen over de pin die zijn aandacht heeft getrokken en waar mogelijk actie ondernemen.

 

Pinterest is het platform om inspiratie op te doen. Ideaal voor mode, eten, interieur, DIY, reizen, enzovoorts. Voor merken die gebruik maken van krachtige visuals in hun producten, is dit kanaal een uitgelezen kans. Je zou Pinterest kunnen omschrijven als het kanaal voor visual search.

 

Visual search op Pinterest

Met visual search bedoel ik niet het vertonen van visuals zodra jij een zoekwoord intypt, zoals Google afbeeldingen. Nee, visual search is iets anders. Een gebruiker maakt een foto, of voert een eigen visual in, en op basis van de afbeelding gaat de zoekmachine op zoek naar een resultaat. Pinterest speelt hier heel mooi op in met de Pinterest Lens. Richt je camera op meubels of kleding en Pinterest laat zien waarvan hij denkt dat ze gerelateerd zijn aan elkaar.

 

Pinterest Lens

 

 

In 2017 werd de Lens geïntroduceerd en inmiddels kan de lens meer dan 2,5 miljard objecten identificeren in huis- en modepins. En dit gaat de komende jaren alleen nog maar meer worden. De Lens helpt Pinterest gebruikers om soortgelijke producten te vinden en als bedrijf wil je hier met je producten tussen staan.

 

Een onderzoek toont namelijk aan dat 55% van de consumenten zegt dat Visual Search een belangrijke rol speelt bij het ontwikkelen van hun stijl en smaak. Daarnaast zegt 61% van de consumenten dat visual search hun ervaring tijdens browsen verhoogt. Visual search helpt gebruikers om producten te vinden waar ze van houden en deze te kunnen kopen wanneer ze het zien.

Pinterest inspireert mensen en dat is één van de redenen waarom zoveel bedrijven, met name retailers, aanwezig zijn op het platform. Pinners staan namelijk open voor de marketing vanuit bedrijven: tweederde van de inhoud die op Pinterest wordt opgeslagen, is afkomstig van bedrijven. En dat is geen toeval. Volgens onderzoek van Ahalogy willen Pinners graag in contact komen met merken.

 

Dus waar wacht je nog op? Het is tijd om je doelgroep te bereiken!

 

Het maken van een zakelijk Pinterest profiel

Ben je er klaar voor om te beginnen met pinnen? Laten we dan samen de stappen doorlopen om een start te maken met je Pinterest voor bedrijven-profiel!

 

Stap 1: Een Pinterest voor bedrijven-profiel maken

Als je al een persoonlijk Pinterest profiel hebt, dan ga je meteen door naar stap 2. Daarin vertel ik je hoe je je persoonlijke account kunt converteren naar een zakelijk profiel.

 

Als je een nieuw profiel wilt maken, ga dan naar Pinterest voor bedrijven en klik op ‘Registreren’. Doorneem vervolgens de stappen die je op je scherm ziet en klik op ‘account aanmaken’.

 

Nieuw bedrijfsprofiel aanmaken Pinterest

 

Stap 2: Converteer je persoonlijke account naar een bedrijfsprofiel

Heb je al een persoonlijk account? Dan is de overstap zo gemaakt. Meld je aan op je profiel en klik vervolgens op de drie stippen in de rechterbovenhoek. Selecteer vervolgens ‘een gratis zakelijk account toevoegen’. Daar heb je de optie om een nieuw account aan te maken óf om je bestaande account te gebruiken. Die keuze laat ik aan jou over.

 

 

Vul vervolgens de bedrijfsgegevens in en wie het account gaat beheren. Nadat je het een en ander hebt ingevuld, zie je nu alle profielfuncties van Pinterest voor bedrijven, zoals Pinterest Analytics en Pinterest advertenties.

Pinterest Analytics en Pinterest advertenties

 

 

Gefeliciteerd! Je kunt nu starten met het vullen van je Pinterest bord! Ik leg je graag de basis uit.

 

Aan de slag met Pinterest voor bedrijven

Welkom in de wondere wereld van Pinterest! De plek waar je uren aan kunt besteden om jezelf, maar ook anderen te inspireren. Je hebt nu een zakelijk profiel, maar deze moet nu worden gevuld om je merk aantrekkelijk en geloofwaardig te maken. Laten we daarom beginnen met het invullen van je profiel.

 

1. Profiel compleet maken

Klik bovenin de balk op de drie puntjes om vervolgens naar ‘instellingen wijzigen’ te gaan. Daar heb je de optie om je profiel te bewerken. Zorg voor een mooie profielfoto (165 x 165 pixels) en vul de ‘over je profiel’ sectie in. Voeg als laatste je bedrijfslocatie toe. Geef zoveel mogelijk informatie zodat de basis compleet is.

 

Tip: Zet interessante zoekwoorden in je ‘over je profiel’. Dit is goed voor de vindbaarheid in Pinterest.

 

Pinterest profiel aanmaken

 

2. Verifieer je website

Ga bij je instellingen naar het stukje ‘Claimen’. Daar heb je de optie om je website te claimen zodat je ook  statistieken kunt inzien voor content van jou die zich mogelijk al op Pinterest bevindt. Vul simpelweg je website in en klik op ‘Claim’.  Dan heb je de optie om een HTML-tag aan je website toe te voegen (dit kan middels Google Tag Manager) of je kunt een HTML-bestand uploaden. Daardoor weet Pinterest dat de website van jou is.

 

 

3. Maak nieuwe borden aan

Nu je account klaar is voor gebruik, kun je beginnen met het delen en organiseren van inhoud zodat Pinners een reden hebben om je account of borden te gaan volgen. Om hiermee te starten ga je eerst naar je persoonlijke account. Deze vind je door bovenin de balk op je naam te klikken. Als je zojuist een nieuwe profiel hebt aangemaakt, dan zie je dat je die nu helemaal kunt gaan inrichten zoals je zelf wilt. Het fijne is dat Pinterest je alvast wat tips geeft om er mee te starten.

 

Nieuw Pinterest bord voor zakelijke doeleinden

 

Er zijn altijd 3 basisstappen waar je aan moet voldoen als je een pin gaat plaatsen:

      1. Gebruik een verticale afbeelding: In principe kun je iedere afbeelding uploaden die je wilt, maar het meest ideale is een verticale foto met een beeldverhouding van 2:3. Je moet voor ogen houden dat veel mensen Pinterest op hun mobiel gebruiken, dus dan is dit het ideale formaat. De visual is daardoor beeldvullend, waardoor hij een groter stuk van je scherm in beslag neemt en dus meer aandacht krijgt.

 

      1. Voeg een beschrijving toe: Schrijf een beschrijving om je afbeelding context te geven. Gebruik duidelijke taal die de afbeelding goed omschrijft, maar houdt ook rekening met eventuele zoekwoorden. Zorg er voor dat de tekst leesbaar is en ga niet keyword stuffen. De beschrijving heeft namelijk invloed op waar je inhoud op Pinterest wordt weergegeven en wie deze ziet. Beschrijvingen mogen maximaal 500 tekens bevatten. De eerste 50-60 tekens worden weergegeven in de feed van mensen, dus zet de belangrijkste informatie vooraan.

 

      1. Voeg een URL toe: Door een URL toe te voegen aan je pin help je gebruikers om je site beter te vinden én krijg jij meer traffic op je website. Win-win-situatie dus. Zorg er wel voor dat je gebruikers meteen naar de juiste landingspagina stuurt, zodat ze niet op je website hoeven te zoeken.

Pin plaatsen op Pinterest

 

Als je niet helemaal zeker weet welke content je op je borden wilt plaatsen, is het goed om je te oriënteren. Dit kun je heel gemakkelijk doen dankzij de zoekfunctie van Pinterest.

 

Maak gebruik van de Pinterest zoekfunctie

Je kunt Pinterest zien als visuele zoekmachine. Net zoals Google, geeft Pinterest een aantal suggesties zodra jij iets in de zoekbalk intypt. Stel je bent op zoek naar inspiratie voor je social media accounts, dan hoef je alleen maar ‘’social media’’ in te typen.

 

Zoekfunctie van Pinterest

 

Zoals je ziet geeft Pinterest al meteen een lijst met de meest populaire zoektermen. Dit zijn natuurlijk interessante termen om iets mee te doen, al is het lastig om hier hoog op te scoren. Al je concurrenten doen dit namelijk ook, dus je moet je content specifieker maken. Zo is het bijvoorbeeld lastiger om te scoren op ‘’Social media marketing’’ dan op ‘’Social media marketing Instagram’’. Dus hoe specifieker je je omschrijving van je pin maakt, hoe beter dit is. Maar hoe weet je dan hoe je iets specifiek moet maken? Nou, daar helpt Pinterest je ook een handje bij mee.

 

Als je bijvoorbeeld kiest voor ‘Social media marketing’, dan zie je daaronder nog een aantal specifieke onderwerpen verschijnen. Pinterest deelt de content in ’subcategorieën’ in.

 

Pinterest zoekfunctie subcategorien

 

Zo kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor:

      • Social media marketing infographic;
      • Social media marketing ads;
      • Social media marketing branding;
      • Social media marketing YouTube;
      • En ga zo maar door.

 

Stel dat je de keuze maakt voor Social media marketing Infographic, dan krijg je nóg meer opties die te maken hebben met deze term. Dankzij deze suggesties vanuit Pinterest kun je nog specifiekere zoektermen zoeken die aansluiten bij jouw niche en jouw klanten. Het is soms even graven, maar zodra je weet op welke termen je je wilt focussen, zul je zien dat het makkelijker wordt om content te bedenken en te plaatsen.

 

Pinterest zoekfunctie subcategorien specifieker

 

Waar moet ik zoekwoorden gebruiken op Pinterest?

De belangrijkste manier om ervoor te zorgen dat je pins worden weergegeven in de zoekresultaten, is door beschrijvingen te maken die de belangrijkste zoektermen bevatten. Gebruik de woorden die je tijdens je ‘’zoekwoordenonderzoek’’ vindt dus in je beschrijvingen van je pins.

 

Handige tips en tools voor bedrijven

Ben je er klaar voor om je bedrijf verder op te bouwen en je doelgroep te bereiken met Pinterest? Dan hebben we hier nog een paar handige tools en tips om je account te laten groeien!

 

1.     Zorg voor aantrekkelijke pins

Het spreekt voor zich, maar toch wil ik het even extra benoemen: zorg voor kwalitatieve, aantrekkelijke pins. Net zoals bij Instagram draait het om de visuals en als deze niet aantrekkelijk zijn, dan schenken de gebruikers van Pinterest er geen aandacht aan.

 

Waar moet je onder andere aan denken?

      • Gebruik foto’s van hoge kwaliteit: zorg ervoor dat de foto’s scherp zijn en dat ze je product en/of dienst op de juiste manier presenteren. Het oog wil ook wat!

 

      • Gebruik verticale foto’s: Ongeveer 80% van de mensen gebruikt Pinterest op de mobiel, dus grotere, verticale afbeeldingen presteren beter naarmate ze meer van het scherm vullen. De maximale beeldverhouding van een pin is 1:2,8, dus weer hier vooral creatief is. De meest ideale weergave is 2:3. Het formaat van de afbeelding kan een groot verschil maken voor je betrokkenheid.

 

      • Houd tekst op de pin tot een minimum: Als de gebruikers door Pinterest scrollen, dan is jouw pin slechts een momentopname. Houd je tekst dus simpel en duidelijk, want mensen hebben geen zin om kleine lettertjes te gaan lezen.

 

2.     Schakel Rich Pins in

Pinterest wordt voor bedrijven steeds populairder en dat komt door de extra functies van Pinterest. Zo kunnen bedrijven hun website en Pinterest-profiel verifiëren. Als je je website claimt, dan krijg je toegang tot websitestatistieken en kun je iedereen laten zien waar ze meer van je content kunnen bekijken. Daarnaast zal naast alle pins die afkomstig zijn van je website je profielafbeelding zichtbaar zijn. En als laatste verschijnt er een kleine wereldbol links naast de URL van je website op je profiel.

 

Daarnaast kun je je ook aanmelden voor uitgebreide pins. Deze worden ‘rich pins’ genoemd. Het voordeel van uitgebreide pins is dat ze meer context geven bij je pins. Ze werken belangrijke informatie bij vanaf de website waar ze vandaan komen. Als er iets verandert op de oorspronkelijke website, wordt de uitgebreide pin bijgewerkt om die wijziging te weerspiegelen.

 

Er zijn drie soorten uitgebreide pins:

      • Productpins: met deze pin kun je de gegevens van je website, zoals de productomschrijving, actuele prijzen en beschikbaarheid, bij je pin weergeven. Zo wordt het shoppen een stukje makkelijker gemaakt. De productpin moet echter linken naar de bestemmingspagina van het product waar je het product daadwerkelijk kunt kopen.

 

Pinterest voorbeeld productpin

 

      • Artikelpins: deze bevatten de kop of titel, de beschrijving en de auteur van je artikel of blogpost. Dit is ideaal voor bloggers of online uitgevers.

 

Pinterest voorbeeld Artikelpin

 

      • Receptpins: receptpins maken het makkelijker om te zien wat een recept inhoudt zonder Pinterest te verlaten. Receptpinnen bestaan uit de titel, ingrediënten en kooktijden.

 

Pinterest Voorbeeld receptpin

 

Er zijn een paar stappen die je moet doorlopen voordat je rich pins op je website kunt zetten. Je moet je hier namelijk voor aanmelden en aan bepaalde voorwaarden voldoen wil je hier optimaal gebruik van maken. Ben je hierin geïnteresseerd? Volg dan de stappen die Pinterest op hun website aangeeft.

 

Tip: Als je gebruik gaat maken van Rich Pins is het goed om ervoor te zorgen dat de afbeeldingen op je website goede ALT-teksten hebben. Deze verschijnen namelijk als begeleidende tekst bij een pin.

 

3.     Maak een Pinterest Advertentie met Pinterest Ads

Het is op Pinterest mogelijk om je afbeeldingen of video’s te promoten. Een gesponsorde pin is de makkelijkste manier om je product en/of dienst bij de juiste doelgroep te krijgen.

Volgens Pinterest heeft 83% van de wekelijkse Pinterest-gebruikers een aankoop gedaan nadat ze zakelijke inhoud in hun feed hadden gezien. Dit is een mooie kans voor bedrijven om hun merk te promoten en om nieuwe gebruikers op het platform te bereiken. Dankzij Pinterest Ad manager is het heel gemakkelijk om gesponsorde pins in te stellen.

 

4.     Laat je huisstijl spreken op je Pinterest-account

Je Pinterest-account is dé plek om te laten zien wie je bent en waar je met je bedrijf voor staat. Je wilt dat mensen je bedrijf gaan herkennen, dus het is aan te raden om aan de slag te gaan met de vormgeving van je Pinterest borden.

 

Een van de gemakkelijkste manieren om een uniforme stijl voor je Pinterest-account te creëren, is om Pinterest omslagfoto’s te maken. Je kunt dit een beetje vergelijken met de Instagram Stories highlights. Het zijn afbeeldingen die passen bij de bordafmeting van Pinterest die ervoor zorgen dat je borden een uniforme stijl en vormgeving hebben.

 

Als je handig bent met Photoshop, dan kun je je eigen omslagafbeeldingen maken (formaat: 217 x 147 pixels). Geen zorgen als je geen Photoshop hebt, want je kunt ook gebruik maken van Canva. Dit is een online bewerkingsprogramma waarbij je heel gemakkelijk je eigen omslagafbeeldingen kunt maken. Het is een enorm makkelijk programma en het voordeel is dat Canva ook enkele sjablonen heeft, waardoor je alleen nog maar je eigen afbeeldingen hoeft te uploaden.

 

Als je voor al je borden een mooie design hebt ontworpen, dan is het ook goed om naar de titels van je borden te kijken. Zorg ervoor dat je schrijfwijze overeenkomt met al je borden.

 

5.     Neem een kijkje in je Pinterest Analytics

Het voordeel van Pinterest voor bedrijven is dat je ook inzicht hebt in Pinterest Analytics. Hier kun je eenvoudig zien hoeveel vertoningen je profiel en pins elke maand ontvangen, welke pins het beste presteren en hoeveel verkeer er naar je website gaat. Het geeft je een mooi beeld van wat er allemaal op je Pinterest account gebeurt.

 

Je komt bij je Pinterest Analytics, door bovenin de balk op de menu-item ‘Statistieken’ te klikken. Daar krijg je de keuze om naar je overzicht te gaan.

 

Pinterest Analytics en statistieken

 

Hieronder zie je een screenshot van hoe je Pinterest Analytics eruit ziet. Je hebt meerdere filters die je kunt toepassen, zodat je precies kunt meten wat je wilt weten.

 

Pinterest Analytics Statistieken

 

Naast het statistiekenoverzicht heb je ook nog doelgroepstatistieken. Hierin staan de gegevens van gebruikers die in de afgelopen 30 dagen jouw pins hebben gezien of er iets mee hebben gedaan. In dit overzicht krijg je onder andere meer inzicht in:

      • De populairste categorieën en gerelateerde interesses;
      • Leeftijd en geslacht;
      • Woonplaats;
      • Apparaat gebruik.

Doelgroep Statistieken doelgroepen

 

Al deze gegevens helpen je om je Pinterest strategie te optimaliseren. Doe er dan ook je voordeel mee.

 

Nog enkele handige dingen om te weten:

Er is zoveel dat ik kan vertellen over Pinterest, maar voor nu is de basis met je gedeeld. Echter wil ik je nog een paar laatste weetjes meegeven.

 

      • Betrokkenheid bij de pins:
        • Gebruikers van Pinterest zijn veel minder geneigd tot interactie zoals op Facebook of Instagram. Je hebt de optie om een reactie achter te laten onder pins, maar dat is niet de kracht van Pinterest. Het gaat erom dat mensen je pins repinnen of je borden gaan volgen. Dat is natuurlijk even wennen en dat vergt ook een andere strategie.

 

      • Levensduur van de content:
        • Pins hebben een lange ‘’levensduur’’. Daarmee bedoel ik dat ze lang actief blijven en ook over een langere periode verkeer naar je website blijven genereren. Op Facebook is de levensduur van een link ongeveer 3,2 uur. Op Pinterest kan dit wel 3,5 maand zijn!

 

      • Wees consistent bij het plaatsen:
        • Het is beter om in de loop van tijd nieuwe pins te plaatsen in plaats van er in één keer veel te uploaden. Dit helpt je om een breder publiek te bereiken. Er zijn enkele tools zoals later.com en Hootsuite waarbij je content voor Pinterest kunt inplannen. Zo hoef je niet telkens ad-hoc te werken.

 

      • Wees iedereen een stapje voor tijdens feestdagen
        • Als het gaat om vakanties of seizoensgebonden evenementen, dan is het zo dat gebruikers hier al op tijd mee aan de slag gaan. Het is daarom aan te raden om ongeveer 30-45 dagen van tevoren te beginnen met pinnen. De interactie met de berichten wordt steeds beter naarmate je dichter bij de grote dag komt.

 

      • Leer van succesverhalen:
        • Nog steeds niet helemaal overtuigd van de kracht van Pinterest? Lees dan eens de succesverhalen op hun website. Misschien dat je daardoor wordt geïnspireerd.

 

 

Tot slot

Met meer dan 3,5 miljoen Nederlandse gebruikers is Pinterest een kans die je niet wilt missen. Het is de perfecte plek om je merk, bedrijf en producten te presenteren. Dus waar wacht je nog op? Begin met pinnen!

30 december 2019


Lisanne Spaargaren
Lisanne Spaargaren - Social media & E-mailmarketing specialist

Als social media & e-mailmarketing specialist bij Gonect is Lisanne dagelijks bezig met het creëren van content. Dit gaat voor haar vaak verder dan een vlotte tekst schrijven of een opvallende visual ontwerpen. Het liefst wil ze het internet een klein beetje mooier maken.

LinkedIn
Vragen of afspraak maken?

Stuur ons een bericht op Whatsapp