Wat voor bericht moet ik nu weer plaatsen op social media?

Gert Meeuws - Online Marketing Adviseur
Door Gert Meeuws 17 mei 2017
Gert denkt over social media
Iedereen die een social media profiel beheert, kent het gevoel dat je even niet weet wat voor bericht je moet plaatsen. Dit overkomt zelfs de meest creatieve marketeer wel eens. In deze blog geven we je tips over hoe je dit kan voorkomen zodat je toch steeds weer aan de verwachting van de fans/volgers kan voldoen!

Overzicht van de tips:

  1. Denk niet TE ver na over een bericht.
  2. Werk volgens een duidelijke structuur en strategie.[wpanchor id=”link1″]
  3. Doe het niet alleen, laat anderen je helpen!
  4. Kijk af bij vergelijkbare social media profielen.
  5. Vraag het aan je doelgroep!
  6. Schakel een expert in die je kan helpen.

Denk niet TE ver na over een bericht

Veel berichten worden al afgekeurd alvorens ze verder uitgewerkt worden voor social media. Je bent er toch niet helemaal blij mee, bent bang dat het de doelgroep niet aanspreekt, het is niet leuk genoeg, de nieuwswaarde van het bericht valt toch wat tegen enzovoorts. Het kan veel redenen hebben waarom een bericht uiteindelijk toch niet geplaatst wordt. Dit is belangrijk omdat je daardoor de goede berichten eruit pikt en voor kwalitatief sterke content gaat.

Echter merken we dat tussen alle berichten die de publicatie niet gehaald hebben, vaak nog leuke berichten onterecht afgekeurd zijn. Dit heeft vaak te maken met het feit dat er TE lang over een bericht nagedacht wordt. Wees kritisch, maar draaf er niet in door.

Tip: bewaar berichten die je afgekeurd hebt en kijk hier op een later moment nog eens naar. Wellicht heb je dan andere inspiratie en bedenk je iets geniaals![wpanchor id=”link2″]

Andere blogs

Blog cover - eerlijk promoten afgeprijsde producten
E-mailmarketing
Google Ads
Online Marketing
Social Media
Op een eerlijke manier afgeprijsde producten promoten
Kylie van Hamont - Contentspecialist
Door Kylie van Hamont 24 augustus 2022
Facebook Marketing
Social Media