Online marketing trends

Wat zijn de online marketing trends van de afgelopen jaren?

De wereld van online marketing staat nooit stil en dat is maar goed ook! Ieder jaar (maandelijks of zelfs dagelijks) komen er weer té gekke nieuwe ontwikkelingen bij die ervoor zorgen dat het marketingplan van bedrijven constant doorontwikkelen. Ondernemingen willen natuurlijk inspelen op de laatste online marketing trends, zodat zij niet achter blijven op de concurrentie. Als onderneming is de kans op succes het grootst als je deze trends goed weet door te vertalen in een effectieve strategie.

Om de ontwikkeling van online marketing goed in de gaten te houden, hebben wij hieronder een overzicht gemaakt met een terugblik op de voorgaande jaren. Zo is het makkelijker om te bepalen wat de trends van de afgelopen jaren waren en of deze hun debuut hebben gemaakt of niet. Houdt daarom de online kansen goed in de gaten en probeer hier zo spoedig mogelijk op in te spelen.

2018

Wat waren de online trends van 2018:

  • Augmented Reality
  • Personalisatie
  • Location Based Marketing
  • Livestreamen
  • Vloggend personeel
  • Messenger platformen
  • Allesomvattende platformen
  • Influencer marketing
  • Aangepaste meta descriptions
  • Nieuwe Europese Wet Gegevensbescherming (AVG)

Lees hier verder!

 

2017

Wat waren de online marketing trends in 2017:

  • Social search
  • Mobile-first
  • Featured Snippets & Voice search
  • Social Selling
  • Google Rankbrain

Lees hier verder!

 

2016

Wat veranderde er in de online marketing:

  • Content blijft in 2016 ook enorm belangrijk
  • Kunstmatige zoekmachine intelligentie zet verdere stappen
  • Mobile-marketing wordt nóg belangrijker
  • Video-advertenties gaan domineren
  • Social media wordt nog meer real-time
  • Producten verkopen middels social media wordt steeds makkelijker
  • Blogs blijven enorm populair

Lees hier verder!

 

2015

De marketing trends van 2015:

  • Content marketing blijft king
  • Mobiele ervaring wordt steeds belangrijker
  • Online kwaliteit boven kwantiteit
  • Meer focus van e-mailmarketing op mobiel
  • Offline en online moeten meer samenwerken
  • Adverteren op social media wordt steeds belangrijker

Lees hier verder!