Welke website-statistieken zijn belangrijk voor online succes?

Door Bart Rietjens 21 oktober 2016
Google Analytics statistieken
Ook jij hebt het vast in de gaten; online marketing wordt steeds belangrijker en ook jij wilt met je bedrijf de vruchten daarvan plukken. Je laat een goede website bouwen, besteedt je online marketing uit of neemt zelfs een online marketeer in dienst, maar daarvoor verwacht je wel daadwerkelijk resultaat. Wanneer je aan website-statistieken denkt, denk je aan Google Analytics. Hieronder leggen we enkele belangrijke statistieken uit, die gemakkelijk te beoordelen zijn.

Nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers

[wpanchor id=”paginaweergaven”]Het aantal websitebezoeken (ook wel sessies genoemd) op je website bestaat natuurlijk niet alleen uit bezoekers die je website voor de eerste keer bezoeken. Sommigen zijn ook al meerdere keren op je website geweest en zijn dus ‘returning visitors’ oftewel ‘terugkerende bezoekers’. Deze statistiek vind je direct wanneer je Google Analytics opent aan de rechterkant middels het cirkeldiagram zoals hieronder.

Zowel nieuwe als terugkerende bezoekers, zijn natuurlijk voordelen. Wanneer je veel nieuwe bezoekers hebt, is je website goed geoptimaliseerd voor de zoekresultaten. Nieuwe bezoekers komen namelijk over het algemeen via de zoekmachines. Echter zijn terugkerende bezoekers in veel gevallen extra geïnteresseerd in jouw website en de kans dat ze gaan converteren is dus des te groter! Remarketing helpt bijvoorbeeld erg goed bij het laten terugkeren van nieuwe bezoekers.

returning-vis

Paginaweergaven

Andere blogs

Mobiele app mogelijkheden
Google Analytics
Mobile Marketing
Conversiepaden
Google Ads
Google Analytics