8 tips om meer e-mailadressen te verzamelen

Gert Meeuws - 07 oktober 2016

Tips voor het verzamelen van e-mailadressen

Om e-mailmarketing in te zetten, is een lijst met e-mailadressen vereist. Hoe groter dit bestand met relevante e-mailadressen, des te groter de kans op succes. In deze blog geven we enkele tips om e-mailadressen te verzamelen.

1. Plaats een button op je website waar men zicht kan inschrijven

Zorg ervoor dat bezoekers van de website zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief. Dat kan door in de footer een kort formulier toe te voegen. Dit formulier is daarmee op elke pagina zichtbaar.

inschrijven-footer

2. Vraag het tijdens een gesprek

Het is ook slim om gewoon in een gesprek te vragen of hij/zij de nieuwsbrief wil ontvangen. Een mondelinge opt-in (inschrijving voor nieuwsbrief) is ook rechtsgeldig. Veel mensen willen best een nieuwsbrief ontvangen, alleen nemen ze niet uit zichzelf de moeite om zich in te schrijven.

3. Gebruik je e-mailhandtekening

Dagelijks worden er veel mails verstuurd. Door in de handtekening van elke e-mail een link te verwerken van waaruit men zich kan inschrijven, vergroot je de lijst e-mailadressen. Door met een prikkelende tekst hiernaar te verwijzen, vergroot je de kans dat men zich inschrijft.

4. Verwijs naar de nieuwsbrief op een bedanktpagina

Nadat iemand een aankoop doet op een webshop, of nadat hij/zij een contactformulier heeft ingevuld, wordt er vaak een bedanktpagina vertoond. Gebruik ook die pagina weer om te verwijzen naar de nieuwsbrief.

5. Plaats een opt-in bij formulieren op de website

Als men een formulier invult op je website, geef ze dan ook de mogelijkheid zich direct in te schrijven voor de nieuwsbrief. Ze nemen al de moeite een formulier in te vullen, een vakje aankruisen is dan een kleine moeite.

opt-in-op-website

6. Vraag naar e-mailadressen op een beurs/event

Een beurs is vaak de ideale plek om e-mailadressen te verzamelen. Zeker als je er zelf een stand hebt en de beurs volop bezocht wordt door jouw doelgroep. Probeer eens een wedstrijd te houden en vraag een e-mailadres zodat daarmee de winnaar bekend gemaakt kan worden. Vermeld wel duidelijk dat bij deelname aan de wedstrijd, ze zich ook inschrijven voor de nieuwsbrief. Wie wil er nu niet kans maken op een mooie prijs in ruil voor een e-mailadres?

7. Het downloaden van e-books of whitepapers

Deel iets waardevols voor je doelgroep in de vorm van een e-book of whitepaper. Deze kan men vervolgens downloaden in ruil voor een e-mailadres.

e-book

8. Vergeet je klanten niet

Natuurlijk kun je ook je klanten e-mailen. Zorg er dan ook voor dat je het juiste e-mailadres van de klant hebt. Vraag je dan ook af welk mailadres het meest waarde vol is, het info@klant.nl of het persoonlijke adres van de klant naam@klant.nl.

Wil je graag meer leren over e-mailmarketing? Download dan ons e-book op de pagina over e-mailmarketing of neem contact met ons op.

De laatste trends weten? Ontvang de nieuwsbrief!

Gonect Online Marketing scoort een 10 uit 10 op basis van 8 beoordelingen.

Gratis online marketing scan

  • Bent u benieuwd wat Gonect voor uw bedrijf kan betekenen? Vul dan onderstaand contactformulier in voor een gratis Online Marketing Scan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.