Online marketing strategie

Ben je concurrenten te slim af met een nieuwe online marketing strategie en behaal je bedrijfsdoelen als nooit tevoren.

Plan een adviesgesprek
Bart Rietjens - Online marketing adviseur

Ben je concurrenten te slim af

In een markt waar aandacht schaars is en concurrenten wereldwijd zichtbaar zijn, heb je een strategie nodig die jouw merk structureel op het netvlies houdt. Wij verwerken merkpositionering in de basis van de online marketingstrategie en zetten dit om in keuzes die zorgen voor herkenning, relevantie en groei. Zo staat elke marketinginspanning in dienst van resultaat op zowel korte als lange termijn.

Gonect 2022-07-27_071

3 voordelen van online marketingstrategie

1 / 3

Je krijgt een helicopterview waardoor je het totaalplaatje beter inzichtelijk hebt.

2 / 3

Je start niet zomaar, maar gaat aan de slag met een duidelijk plan en doelstellingen. Wij maken dit meetbaar en besteden je budget effectief. Je kunt ons gemakkelijker afrekenen op het resultaat. Lekker doelgericht.

3 / 3

We kijken goed naar je bedrijfspositionering waardoor vervolgens alles wat we doen, past bij het bedrijf. Jouw onderscheidend vermogen komt boven water.

Een online marketing strategie door Gonect

Wil jij weten hoe online marketing een zo groot mogelijke rol speelt in het behalen van je bedrijfsdoelen? Spar dan met onze online marketingstrategen en bepaal een optimale strategie met ambitieuze maar realistische doelstellingen. Da’s nou echt Gonect.

We gaan als volgt aan de slag met jouw online marketingstrategie

1. Inventarisatiesessie
2. Interne sessies
3. Strategiepresentatie
4. Planning
5. Constante optimalisatie
Morris en Willem Ovaal groen Eddie en Naomi Ovaal groen Mark en Petya Ovaal groen Manon en Carmen

Van inventariseren kun je leren.

We gaan met je in gesprek over jouw wensen, plannen en doelen. We stellen je enorm veel vragen over het bedrijf, de doelgroep en de markt. Zo wordt het voor ons glashelder wat het bedrijf onderscheidt en waar jullie naartoe willen.

Inventarisatie intern specialiseren.

Wij gaan voor je aan de slag. Dat houdt in dat we met diverse specialisten samenzitten en brainstormen om onze visie op de online marketingstrategie voor het bedrijf te bepalen.

Samen naar een strategie werken.

We werken hetgeen wij voor ogen hebben uit in een presentatie. Dit presenteren we aan jullie. Dit is geen eenrichtingsverkeer, maar een interactieve sessie. Zodoende resulteert dit in een strategie die aansluit als een maatpak. Samen zetten we de puntjes op de i.

Wie, wat & wanneer.

We weten nu wat we gaan doen, hoe we het gaan doen, voor welk budget we het gaan doen en wat het resultaat moet zijn. Dit resulteert in een planning waarin duidelijk wordt wie, wat, wanneer doet.

Meten = weten.

Zijn we nu klaar? Nee! Nu begint het pas. We meten, weten en verbeteren. We zitten periodiek samen om de resultaten te bespreken en het plan verder te optimaliseren. Hierin pakken we steeds weer terug op de doelen, de strategie en schaven bij waar nodig.

Morris en Willem
1. Inventarisatiesessie

Van inventariseren kun je leren.

We gaan met je in gesprek over jouw wensen, plannen en doelen. We stellen je enorm veel vragen over het bedrijf, de doelgroep en de markt. Zo wordt het voor ons glashelder wat het bedrijf onderscheidt en waar jullie naartoe willen.

Ovaal groen Eddie en Naomi
2. Interne sessies

Inventarisatie intern specialiseren.

Wij gaan voor je aan de slag. Dat houdt in dat we met diverse specialisten samenzitten en brainstormen om onze visie op de online marketingstrategie voor het bedrijf te bepalen.

3. Strategiepresentatie

Samen naar een strategie werken.

We werken hetgeen wij voor ogen hebben uit in een presentatie. Dit presenteren we aan jullie. Dit is geen eenrichtingsverkeer, maar een interactieve sessie. Zodoende resulteert dit in een strategie die aansluit als een maatpak. Samen zetten we de puntjes op de i.

Ovaal groen Mark en Petya
4. Planning

Wie, wat & wanneer.

We weten nu wat we gaan doen, hoe we het gaan doen, voor welk budget we het gaan doen en wat het resultaat moet zijn. Dit resulteert in een planning waarin duidelijk wordt wie, wat, wanneer doet.

Ovaal groen Manon en Carmen
5. Constante optimalisatie

Meten = weten.

Zijn we nu klaar? Nee! Nu begint het pas. We meten, weten en verbeteren. We zitten periodiek samen om de resultaten te bespreken en het plan verder te optimaliseren. Hierin pakken we steeds weer terug op de doelen, de strategie en schaven bij waar nodig.

Een greep uit onze online marketing strategie klanten

Ontmoet onze
Online marketing strategie specialisten

Bart Rietjens portret foto
Bart Rietjens Online Marketing Adviseur
Naomi van Meer portretfoto
Naomi van Meer Projectmanager
Gert Meeuws portret foto
Gert Meeuws Online Marketing Adviseur
Manon Goossens portretfoto
Manon Goossens Projectmanager

Onderdelen van online marketing strategie

SEO

Ben je op zoek naar meer organisch verkeer dat echt bijdraagt aan groei? Door AI en verschuivend zoekgedrag moet SEO verder gaan dan alleen keywords. Wij versterken techniek, content en autoriteit zodat jouw merk zichtbaar blijft in zoekresultaten en AI-gegenereerde antwoorden.

Meer over SEO
Online Advertising

Ben je op zoek naar gerichte groei met campagnes die echt verschil maken? Met advertenties op onder andere Google, YouTube en social platforms sturen wij op zichtbaarheid, traffic en conversies en stemmen we creatie, targeting en data slim op elkaar af. Zo wordt jouw merk vaker gezien, beter onthouden en sneller gekozen.

Meer over Online Advertising
E-mailmarketing

Vraag je je af hoe je meer resultaat haalt uit nieuwsbriefinschrijvingen en je bestaande database? Met sterke segmentatie en relevante, geautomatiseerde campagnes maken wij van e-mail een kanaal dat continu leads activeert en klanten terugbrengt. Zo realiseer je meetbare groei.

Meer over E-mailmarketing
Social media marketing

Met een mix van een organische social- en doelgerichte paid-social-strategie zorgen wij dat jouw fysieke producten opvallen in een drukke markt. We versterken je merkverhaal, vergroten relevant bereik en sturen actief op conversie. Zo winnen jullie niet alleen zichtbaarheid, maar ook marktaandeel.

Meer over Social media marketing

Gerelateerde cases

Van een outbound naar een inbound strategie

Lees verder

Van hobbyproject tot internationaal online succes

Lees verder
Tools en certificaten

Dit zetten wij in om jouw
doel te bereiken

Microsoft Ads partner
Google partner
Amazon Advertising
Leadinfo
Channable partner
Microsoft Ads partner
Google partner
Amazon Advertising
Leadinfo
Channable partner

Heb jij interesse in een online marketing strategie?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal, online ambities en vraagstukken.

Zullen we een keertje kennismaken? Bij ons ben je altijd welkom: met stropdas of op klompen.

Ovaal wit Kristy & Julian

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief