Sauna’s & Zwembaden: een duurzame balans tussen succesvolle campagnes en capaciteit

Sauna's & Zwembaden open graph

 

Ieder bedrijf heeft te maken met een maximale capaciteit. Dat is ook zo bij Sauna’s & Zwembaden. Zeer geregeld hebben we het ‘luxeprobleem’ dat campagnes zó goed draaien dat ze gepauzeerd moeten worden om het aantal bestellingen te beperken. Er moet namelijk een gezonde en duurzame balans zijn tussen succes en haalbaarheid. Je kunt wel explosief groeien qua verkopen, maar als je (nog) niet gegroeid bent aan capaciteit om dit op te vangen, dan houd je het niet vol.

Voor ons als online marketeers voelt dit soms als een gemiste kans, maar ook wij beseffen ons dat de schade van niet (of te laat) leveren veel groter is. Daarom houden we altijd een vinger aan de pols van onze klanten, zodat we weten of het behapbaar is. Bij gebrek aan voorraad, personeel of logistieke beperkingen is het immers zonde om door te gaan met adverteren.

In deze klantcase lees je meer over hoe deze samenwerking tot stand is gekomen en waar we Sauna’s & Zwembaden mee ondersteunen.

Een samenwerking die wérkt

Ruim zes jaar geleden hebben we de handen geschud met Dirk van Sauna’s & Zwembaden. We zijn gestart met adverteren via Google. Deze webshop met een ruim assortiment aan (infrarood)sauna-en zwembadproducten had namelijk een mooie groeiambitie.

Nadat Google Ads zich bewezen had en de klant zijn omzet en ROI (= Return On Investment) zag stijgen, hebben we de samenwerking uitgebreid. Zo pakten we een groter gedeelte van de klantreis en verhoogden we het aantal cross-sells (= verkopen van bijpassende en/of aanvullende producten) met e-mailmarketing. Ook de organische vindbaarheid en het functioneren van de webshop werd en wordt nog altijd verbeterd met onze zoekmachine-optimalisatiewerkzaamheden.

 

“Ik weet dat er door Gonect zorggedragen wordt voor mijn online omzet. Daar hoef ik zelf niet meer naar om te kijken. Als ik de investering vergelijk met wat het ons opbrengt, ben ik zeer tevreden!”

– Sauna’s & Zwembaden

 

We pakken het volgende op voor Sauna’s & Zwembaden:

Zoekmachine optimalisatie
  • Verhogen van organische vindbaarheid, mede door:
    • Contentcreatie-en optimalisatie
    • Verbeteringen in de techniek, in samenwerking met de webbouwer
    • Link building
Google AdWords adverteren
  • Adverteren om nieuwe klanten te genereren
  • Remarketing om mensen die op de website zijn geweest zonder iets gekocht te hebben te stimuleren om alsnog iets te kopen bij Sauna’s & Zwembaden
e-mailmarketing
  • Regelmatige nieuwsbrieven
  • Geautomatiseerde e-mailflows, bijvoorbeeld een flow waardoor men na een bepaalde periode een herinnering krijgt om de zwembadfilters te vervangen en de waterkwaliteit te testen.

Interessante toevoeging: we spelen met alle online marketing voor Sauna’s & Zwembaden. In de winter zetten we feller in op promotie van alles rondom sauna’s en in de zomer verleggen we de focus naar de zwembadproducten.

 

Zwembad

Wat het oplevert? Da’s niet misselijk!

Hoe klinkt een omzetstijging van bijna 460% in twee jaar? We zijn er trots op dat we dit hebben kunnen realiseren voor de webshop van Sauna’s & Zwembaden. Nog wat meer inzicht in de cijfers:

De gemiddelde return on ad spend bij Sauna’s & Zwembaden ligt ontzettend hoog: in 2021 gemiddeld op €15,18. De advertenties in Google presteren dus ontzettend goed en steeds beter! Dit komt mede doordat we blijven testen met onder andere de targeting en biedstrategieën. Ook organisch gaat het lekker met Sauna’s & Zwembaden. Het aantal gebruikers is in de afgelopen twee jaar met 410% gestegen. De klapper is toch wel e-mailmarketing, met een return on investment van maar liefst 2400%. Zo’n 8,5% van de totale online omzet is afkomstig vanuit onze e-mails.

Sauna's & Zwembaden resultaten

Resultaten in het figuur hierboven gaan over een periode van twee jaar tijd.

 

Dit alles was niet gelukt als we niet steeds verder uitgebreid waren met de dienstverlening. Op het moment dat je bijvoorbeeld merkt dat de Google Advertenties goed renderen, is het een gemiste kans om ze vervolgens niet met automatische mailmarketing tot terugkerende klanten te transformeren.

Klaar voor een flinke groeispurt?

Kun jij alleen maar dromen van het luxeprobleem dat je zó veel omzet binnenhaalt dat je af en toe campagnes pauzeert? Zie jij een flinke groeispurt voor jouw bedrijf wel zitten? Heb jij het liever te druk dan dat je wacht op omzet?

Dan heb jij je partner in online marketing gevonden!

Vul gerust het contactformulier hieronder in. Wij zijn benieuwd naar jouw ondernemersverhaal en ambities. Onder het genot van een kop hete koffie denken we graag met je mee over wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

24 augustus 2021


Neem contact met ons op!

Heb je een vraag of wil je een afspraak maken? Neem contact met ons op via het contactformulier!


Gert Meeuws
  • Je persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact. Lees de privacyverklaring voor meer informatie.
Vragen of afspraak maken?

Stuur ons een bericht op Whatsapp